השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם!

    הרפורמה החדש במחיקת חובות

    הרפורמה החדשה במדינת ישראל באה להקל על מי שנקלע לחובות בתום לב, ומסייעת לשקם אותו בפרק זמן קצוב וידוע מראש, כדי שיוכל לצאת לדרך חדשה.

    במסגרת רפורמה זו – ניתן לעכב הליכי הוצאה לפועל תוך 24 שעות ולפנות למסלול מתאים לקבלת מחיקה של החובות בפרק זמן של 18 חודשים.

    הליך מחיקת החובות חדשים לצורך קבלת הפטר "וחנינה" מהחובות תוך 18 חודשים

    שלב ראשון – ביטול עיקולים והגבלות:

    חייב אשר פונה להליכי "מחיקת חובות" רשאי להגיש בקשה לעיכוב כל ההליכים נגדו וכן לביטול ההגבלות והעיקולים בתוך 24-72 שעות באמצעות סעיף מיוחד (77א) אשר התווסף לחוק ההוצאה לפועל.

    סעיף זה מאפשר לחייב באמצעות בקשה מיוחדת לקבל ביטול הליכים לתקופה של עד 90 יום. כך בין היתר, ניתן לקבל עיכוב הליכי עיקול עו"ש, משכורת, מיטלטלין, פקודת מאסר, ביטול צו הבאה וביטול הגבלה מלחדש רישיון נהיגה.
    בנוסף, באמצעות הוראה מתאימה של המפקח על הבנקים זכאי כל חייב באופן מיידי לחשבון בנק חדש עם הוראות קבע וכרטיס אשראי מסוג דביט.

    הליך פחות מוכר, אך לעיתים יעיל אף יותר הוא לקבל ישירות בבית המשפט של פשיטת הרגל עיכוב הליכים וביטול הגבלות באמצעות צו למינוי כונס זמני וזאת אף טרם תשלום אגרה וקבלת אישור לפתיחת התיק מכונס הנכסים.

    ההליך מתאים לחייב אשר פונה להליכי פשיטת רגל סובל מהגבלות ועיקולים במספר רב של תיקי הוצאה לפועל כך שהתמודדות שלו מול כל תיק בנפרד תגזול ממנו זמן יקר ומשאבים.

    הבקשה המיוחדת מוגשת ישירות לבית המשפט המחוזי של פשיטת הרגל ובמסגרת אישור הסעד הזמני ניתן לקבל את ביטול העיקולים תוך פרק זמן של 24-72 שעות.

    שלב שני – 18  חודשים למחיקת החובות:

    במסגרת הליך זה ניתן למחוק כמעט כל חוב קיים במדינת ישראל בפרק זמן קצוב של 18 חודשים.

    ההליך מיועד לאנשים פרטיים/יחידים או עוסק מורשה/בעלי עסקים שרוצים הגנה מלאה מפני הנושים ומחיקת כל חובותיהם. תחילתו של ההליך בהגשת בקשה לצו כינוס אשר מוגשת במשרדי הכונס הרשמי בהתאם למקום מגוריו של החייב. הבקשה נבדקת, מאושרת ועוברת לבית המשפט המחוזי באותו המחוז. לאחר הגשת הבקשה ממתין החייב לצו הכינוס.

    צו הכינוס הינו החלטה של בית המשפט המחוזי על עיכוב הליכים כנגד החייב וביטול הגבלות. הצו קובע כמה על החייב לשלם כל חודש בגין חובותיו, וכן קובע את תאריך לדיון בבקשה להכריז על החייב פושט רגל והאפשרות לקבל "חנינה" והפטר מהחובות תוך 18 חודשים.

    חשוב לדעת  ! גובה התשלום החודשי שנקבע לחייב אינו תלוי בגובה חובותיו אלא בהכנסותיו אל מול הוצאותיו וכן מורכב מגורמים שונים כגון: מצבו הרפואי, מצבו המשפחתי, גילו, השכלתו וכיוצ"ב. כך לדוגמא – חייב אשר חייב כמה עשרות מיליוני שקלים, יכול לשלם 100 ₪ לחודש, ואילו חייב אחר שחייב 100,000 ₪ ישלם 2,000 ₪ לחודש.

    במסגרת ההליך מקבל החייב אפשרות לנהל חשבון בנק בכל תאגיד בנקאי שיבחר לרבות כרטיס אשראי מסוג דביט והוראות קבע, העיקול שהוטל על משכורתו מבוטל, ההגבלה שהוטלה על רישיון הנהיגה שלו מבוטלת וכן מעוכבים הליכי צו הבאה, עיקולי מיטלטלין ופקודות מאסר.

    כל חייב במסגרת הליך זה יכול (באמצעות בקשות מיוחדות) לצאת לחו"ל לצרכי עבודה או לצרכים רפואיים, וכן יכול לנהל ולהפעיל עסק עצמאי תחת עוסק מורשה. הרפורמה החדשה מאפשרת לחייב למחוק חובות ובמקביל להתפרנס בכבוד כעצמאי.

    דבר נוסף וחשוב, במסגרת ההליך נעצר התשלום שנפסק לחייב בגין מזונות (במידה שקיים) בבית המשפט לענייני משפחה, ואנו מבקשים תשלום חדש, נמוך יותר, שמתחשב גם בנושים האחרים וגם במצבו הכלכלי של החייב.

    במהלך התקופה יעבור החייב חקירה אצל עו"ד אשר ימונה מטעם בית המשפט (מנהל מיוחד), ושמטרתה לבחון האם החייב יצר את חובותיו בתום לב והאם הוא מתנהל בתום לב.

    שלב שלישי – קבלת "חנינה" והפטר מהחובות – סיום ההליך ופתיחת דף חדש

    במדינה דמוקרטית, גם אדם אשר ביצע פשע מקבל עונש מאסר לתקופת זמן קצובה ובסיומה הוא אדם חופשי. באמצעות הרפורמה החדשה בהליכי פשיטת הרגל נקבע, כי גם להליך זה יהיה פרק זמן קצוב.

    הליך פשיטת הרגל הוגבל במסגרת הרפורמה החדשה בזמן, ומשך ההליך הוא 5 שנים, מהרגע בו התחיל ההליך, כאשר לאחר 18 חודשים מתחילת ההליך – מקבל החייב "תוכנית פרעון" שמטרתה מתן הפטר לחייב, בתנאי שיעמוד בכל התשלומים.

    חייב אשר מקבל ייצוג נכון, מקבל לאורך ההליך כלים להכשרה כלכלית, עובר תוכנית הבראה ועומד בתנאי ההליך – יקבל בסופו של יום תוכנית פרעון מבית משפט, והנושים שלו כבר אינם צד לשאלה האם החייב יקבל הפטר מחובותיו.

    חייב חסר נכסים או רכוש אשר חובותיו נוצרו בתום לב יכול בהצעת הסדר נמוכה מאד להביא למחיקת חובות של מיליונים, שעה שההצעה משרתת את המנהל מיוחד שנוכח לראות כי לא ניתן לגבות כספים מהחייב. כמובן שהצעה זו תשרת גם את אינטרס הנושים.

    יחד עם זאת, לניהול הליך כזה יש חשיבות מכרעת בקבלת ייצוג משפטי מקצועי מעו"ד מומחה בתחום כדי שסייע לחייב לגבש הסדר למחיקת חובותיו.

    קידום עורכי דין באינטרנט קידום עורכי דין באינטרנט
    דילוג לתוכן